Mylogenics

Mylogenics is een onderdeel van mijn trainingen. Het maakt dat ik jou beter kan helpen om jouw lichaam op een effectieve en veilige manier te belasten. Ik help jou bij pijnklachten tijdens het bewegen, ik help jou om blessures te voorkomen en spierstructuren los te maken en te activeren, en te revalideren.

Het is een methodiek gericht op preventie, prestatieverbetering en (pijn)behandeling en is gebaseerd op een combinatie elementen en technieken uit verschillende behandelmethoden. Bij deze test- en behandelmethodiek staat het direct boeken van resultaat centraal. En daarmee raken we de kern, resultaat behalen.

Pijn bij bewegen?

Herken je dat? Telkens als je een dag achter de computer hebt gezeten eindig je met allerlei kleine pijntjes, heel irritant. Daar wil je vanaf. Of die pijn in je nek als je net even verkeerd op de bank hebt gezeten. Die zere knie die je nu al zolang hebt, of die schouder die maar niet mee wil werken.

Je wilt graag meer in beweging zijn, maar vooral pijnvrij kunnen bewegen. 

Toch?

De oorzaak vinden.

Denk eens aan een niet goed uitgelijnde auto. Wanneer een auto niet goed is uitgelijnd zal het stuur gaan trillen. Daar moet wat aan gedaan worden. Door volledig te focussen op de klacht, het trillen van het stuur, en onze behandeling toe te spitsen op de klacht, bijv. het vervangen van het stuur, zullen we merken dat de klacht niet verdwijnt. Het trillende stuur  is immers het gevolg van de niet goed uitgelijnde banden, het daadwerkelijke probleem! Zolang we blijven proberen de klacht op te lossen door keer op keer het stuur te vernieuwen zullen de klachten blijven bestaan.

Dit is wat ik voor jou doe.

  • Spierstructuren losmaken en activeren
    waardoor spierfunctie meteen verbeterd (muscle release en activation).
  • Spierfunctie testen
    om de oorzaak van jouw probleem te vinden.
  • Simpele, korte oefeningen
    een instant verbetering van mobiliteit en kracht (functional).
  • Inzicht geven in de werking van jouw lichaam.

Ofwel ik ga zoeken naar de oorzaak van jouw probleem. Het grote voordeel is dat we dit meteen in een training doen. Beweging is onze grootste en belangrijkste tool. Beweging betekent zuurstof, en zuurstof betekent leven. 

Door het meteen creëren van beweging zorgen we voor een soort reset. Jouw lichaam leert de nieuwe belasting in de hersenen als ‘veilig’ te registreren. En nu zijn we op weg naar herstel, naar pijnvrij bewegen.

Dit is wat het jou kan opleveren.

  • Meer bewegingsvrijheid.
  • Pijnvrij kunnen bewegen.
  • Meer kracht en functie op spier-, en gewrichtsniveau.
  • Beter herstel met als gevolg dat jij jouw kracht weer op kunt trainen. 
  • Vertrouwen hebben in jouw lichaam en de mogelijkheid zien om (weer) te bewegen. 

Het uiteindelijke doel moet altijd zijn dat we het probleem oplossen. Ik heb geen interesse in korte oplossingen, we gaan voor doorbreken van de patronen die pijn geven. En daarvoor hebben we zuurstof nodig (beweging), consistentie, focus en geduld.